Loading ...

Direct informatie? 0528 23 60 30

Of mail naar planning@desteven.nl

Afgeserveerd: voel jij je zo?

Voel jij je afgeserveerd? Dat is een enorm diep gevoel van afwijzing. Het gaat door hart en ziel. In dit artikel ga ik in op ‘je afgeserveerd voelen’.

Betekenis en diepte

Om het uit te leggen ga ik even naar de term serveren. Serveren betekent: aanbieden, bedienen, opdienen en bediend worden. Wanneer je afgeserveerd wordt:

  • Wordt jou niets meer aangeboden
  • Is er niemand die jou bedient
  • Is er niemand voor jou
  • Ziet men jou niet staan
  • Word je genegeerd
  • Word je aan de kant gezet
  • Word je niet gehoord en ziet niemand jou staan

Afgeserveerd: voel jij je zo?

Gevoelens

Dit artikel schreef ik in de serie over: voelen en gevoelens. Wat voel jij en welke gevoelens heb je?

Voelen en gevoelens

Persoonlijk ontwikkeltraject

Wil je aan de slag met jouw leerdoelen? Volg een persoonlijk ontwikkeltraject. Meer informatie? Bel ons!

Persoonlijk ontwikkeltraject

Aan de kant

Je wordt afgeserveerd. Men zet jou aan de kant. Niemand heeft jou nodig. Men ziet jou niet meer staan. Ze gaan aan jou voorbij. Je mag niet meer meedoen. Jouw betrokkenheid wordt niet op prijs gesteld. Je hebt gevoelens van:

  • Buitengesloten worden
  • Je minderwaardig voelen
  • Je aan de kant gezet voelen

Kop in kussen

In de avond doe jij je hoofd onder de lakens. De kop in ’t kussen zegt de volksmond. Jouw ziel huilt. Je voelt je zo immens afgewezen. Je voelt je vernederd. Het komt intens bij jou binnen. Je bent geraakt en je voelt je geraakt. De leegte kwam eraan. Bemoedigende woorden hielpen niet meer. Je kroop in de cocon. Je trok je terug. En zo ging het maar door.

Is er nog wat aan te doen?

Ja, die vraag: ‘is er wat aan te doen?’ kreeg ik vandaag ook. Heb je nog een paar tools? Ik dook in mijn gereedschapskist. Maar weet je? Tools zijn er niet. Ik geloof er niet in. Er zit een diepere betekenis onder:

  • Sta je op en ga je voor jezelf staan?
  • Ga je serveren en laat je je niet afserveren?
  • Zorg je ervoor dat je niet afhankelijk bent van anderen?
  • Waardeer je jezelf zonder afhankelijk te zijn van anderen?

Hulp nodig?

Heb je hulp nodig? Ik denk graag met jou mee! Maar verwacht geen kant-en-klare maaltijden. Wel kunnen we samen proberen jouw vlam in de fik te krijgen. Bel maar! Ik ga graag het gesprek aan!

Persoonlijk ontwikkeltraject

Wil je aan de slag met jouw leerdoelen? Volg een persoonlijk ontwikkeltraject. Meer informatie? Bel ons!

Persoonlijk ontwikkeltraject

Gevoelens

Dit artikel schreef ik in de serie over: voelen en gevoelens. Wat voel jij en welke gevoelens heb je?

Voelen en gevoelens

Auteur

Dit artikel is geschreven door Jan Stevens.

Jan Stevens


Jezelf kwijtraken en jezelf hervinden

Bestel dit e-book (PDF) via de webshop! Titel: Jezelf kwijtraken & jezelf hervinden.

Ebook jezelf kwijtraken

Meer informatie

Bekijk alle e-books

  • Willen is minder moeten
  • Authentiek communiceren
  • Word assertief: doorbreek de vicieuze cirkel!
  • Conflicthantering
  • Delegeren en loslaten
  • Jezelf kwijtraken en jezelf hervinden
  • Hoogsensitief: label of labiel?
  • Talenten en kwaliteiten: jouw houvast en zekerheid!
  • Hoogbegaafd: probleemgeval of gave?
  • Luister en zie mij: het diagnostisch gesprek met hoogbegaafde kinderen!
  • Analysevaardigheden
  • Hoe ga je met je tijd om?
  • De kwaliteitenbibliotheek: 163 kwaliteiten uitgebreid beschreven
  • Verbeterplan bij disfunctioneren
  • Zelfvertrouwen: mag ik er twee kilo bij?

Bekijk alle e-books

Authentiek communiceren: dat kun je leren!

ebook communicatie

Je zendt wie je bent. Dat is authentiek communiceren. Dat betekent dat je communiceert zoals je van origine bent. Originaliteit dus en geen kopie of imitatie van anderen. Niet zoals de wereld om je heen verwacht dat het zou moeten. Maar gewoon: zoals jij bent!

Meer informatie

Onze nieuwsbrief

Ben jij leer- en nieuwsgierig? Meld je dan aan voor onze nieuwsbrief!
Met jouw aanmelding ga je akkoord met onze privacyverklaring en het ontvangen van onze nieuwsbrief. Je kunt je natuurlijk op elk moment weer afmelden.

Telefonisch contact? Heb je vragen? Bel ons op 0528 23 60 30 en vraag naar Monique van Nuil.