Coachingspraktijk of trainingsbureau starten?
Coachingsbureau of trainingsbureau starten? Je hebt plannen om voor jezelf te starten als trainer of coach. In ieder geval denk je erover na om een eigen coachingspraktijk te beginnen. Toch vind je dit een hele stap.
Coaching bij opstart trainingsbureau
De Steven biedt ZZP-ers coaching en begeleiding bij o.a. verkoop, omzet en acquisitie.
Bekijk de mogelijkheden:
- coaching verkoop en acquisitie
- coaching opzetten succesvol bedrijf
- coaching bij internetmarketing
Coaching van ZZP-ers
Wij coachen en begeleiden ZZP-ers bij de opstart van het bedrijf, maar ook bij de doorontwikkeling.
Directie en ondernemers
De Steven begeleidt ondernemers en directeuren door training, coaching en sparring.
Wanneer je als trainer / coach iets toevoegt, krijg je opdrachten
Een trainer/coach die iets te bieden heeft en iets toevoegt, krijgt opdrachten en klanten. Dat is de basis voor iedere coach/ trainer. De kwaliteit die je te bieden hebt, is de basis voor jouw verkoop en omzet.
Het begint met zelfkennis
Een goede coach in mijn optiek kent zichzelf. Hij (en zij natuurlijk ook) weet waar hij goed in is en hij weet ook waar hij minder goed in is of wat hij niet kan. Iemand die overal instapt en van alles aanpakt is onduidelijk in zijn externe communicatie. En bovendien wekt het weinig vertrouwen. Het klussenbedrijf dat kan stukadoren, timmeren en metselen, verstand heeft van water, gas en elektra, verspreidt eerder twijfels dan dat het vertrouwen oproept.
Wat voeg je dan toe?
Waarschijnlijk is het moeilijk te benoemen maar toch is het van belang. Kun je overbrengen in welke situatie wij een beroep op jou moeten doen? Waarvoor zal de klant nu specifiek naar jou vragen?
Aandachtspunten voor de startende trainer of coach
Een paar aandachtspunten voor de startende coach:
- Een goede internetsite die te vinden is, is belangrijker dan logo, huisstijl, briefpapier en visitekaartjes. Let op: tal van websitebouwers verkopen je een mooie site maar je bent niet te vinden. Advies nodig? Neem contact met ons op.
- Wanneer het je lukt om jouw diensten kort en krachtig te verwoorden op de site dan heb je de brochure klaar.
- Heb je jouw profiel helder? Weet je wat je te bieden hebt? Ga op bezoek bij 30 relaties die je kent en stel je voor. Let op: jij bent de brochure. De wandelende brochure.
- Maak een kort businessplan. Geen theoretische beschouwing maar een plan dat gericht is op DOEN!
- Stel voor jezelf vast hoeveel omzet je nodig hebt en beschrijf hoe je deze omzet denkt te realiseren.
- Gouden tip voor iedere ZZP-er. Werk je 40 uur in de week? Dan ben je 40 uur per week ofwel declarabel ofwel aan het acquireren. Het kom je niet aanwaaien namelijk.
Doen!
Lanterfanten helpt niet! Op Linkedin of facebook staren evenmin. Mooi dat de profielen goed verwoord zijn en het heeft zeker nut. Maar pak de telefoon, maak een afspraak en ga doen.
Directie en ondernemers
De Steven begeleidt ondernemers en directeuren door training, coaching en sparring.
Bekijk onze diensten
Auteur
Dit artikel is geschreven door Jan Stevens.