Loading ...

Direct informatie? 0528 23 60 30

Of mail naar planning@desteven.nl

Feedback: leerdoelen voor de training!

Feedback: leerdoelen voor de training!. Wat zijn de leerdoelen voor de training feedback geven en ontvangen of feedbackvaardigheden? Een gerichte training kunnen wij voor u of uw team verzorgen wanneer de leerdoelen zo helder mogelijk worden gesteld vooraf. Hebt u hulp nodig bij het samenstellen van de leerdoelen voor uw team of voor u persoonlijk?

Training feedback geven en ontvangen

Wilt u leren om feedback te geven of te ontvangen? De Steven is specialist in persoonlijke ontwikkeling! We stellen voor u een maatwerktraining samen die precies bij u aansluit.

Training feedbackvaardigheden

Feedbackvaardigheden binnen teams

Voor teams hebben wij de training feedback geven en ontvangen ontwikkeld. Een belangrijk onderwerp daarbij is: kritiek geven en ontvangen.

Teamtraining feedbackvaardigheden

Leerdoelen

Communicatie

Feedback geven en ontvangen heeft natuurlijk direct te maken met een aantal communicatie vaardigheden en gespreksvaardigheden zoals: 

  • voorkomen dat u té direct, te stellig of te confronterend wordt
  • voorkomen dat u in de verwijtende sfeer terecht komt
  • duidelijk zijn en tot de kern komen
  • aanspreken en uitspreken op de goede manier
  • voorkomen dat u in de verdediging schiet
  • verschil zien tussen: gelijk hebben en gelijk krijgen
  • actief luisteren en oprechte interesse tonen
  • de dialoog aangaan in plaats van de discussie
  • vooroordelen en vooringenomenheid vermijden

Gespreksvaardigheden en gesprekstechnieken

Hiernaast ziet u een aantal leerdoelen die te maken hebben met gespreksvaardigheid en gesprekstechnieken. Bij De Steven kunt u uw leerdoelen combineren tot 1 training. Zo kunt alle leerdoelen uit de training communicatie en gesprekstechnieken meenemen in de training feedbackvaardigheden. Wij leveren maatwerk.

Leerdoelen communicatie en gesprekstechnieken

Teamontwikkeling

Feedback geven en ontvangen is belangrijk binnen teams. Het is een vorm van teamontwikkeling en het bevordert de open communicatie binnen uw team.

Voorwaarde is wel dat er een sfeer van openheid, vertrouwen en veiligheid is binnen uw team. Is dat niet het geval dan is de training feedbackvaardigheden te voorbarig en dienen er andere zaken te gebeuren gericht op het ontwikkelen van vertrouwen.  

Teamleerdoelen

Bij De Steven kunt u de combinatie maken met andere teamleerdoelen die u wilt realiseren. Wilt u een overzicht?

Teamleerdoelen

 

Uw kwaliteiten

Inzicht in uw eigen kwaliteiten is van belang. Waar liggen uw kwaliteiten? Zet u deze ook in? Een leerdoel voor de training is: inzicht en bewustwording in eigen kernkwaliteiten.

Kernkwaliteiten

Valkuilen

Persoonlijke valkuilen kunnen een belemmering zijn bij het geven en ontvangen van feedback. Denkt u aan valkuilen als drammerigheid, betweterigheid maar ook conflict vermijdend gedrag etc.    

Persoonlijke valkuilen

Feedbackvaardigheden: ervaringen van deelnemers

Hierbij treft u verhalen en ervaringen van deelnemers en/of organisaties die bij De Steven een training feedbackvaardigheden hebben gevolgd of die daarvoor een individueel coachingstraject volgden.

  • training feedback geven en ontvangen‘Ik had heel veel moeite met weerstand tegen mijn adviezen’

    Vanuit zijn functie bij de overheid moest hij regelmatig adviserend optreden inzake de naleving van de milieuwetgeving. Bij bouwvergunningen werd meestal zijn advies gevraagd. Hij had er moeite mee dat mensen niet bereid waren om zijn advies op te volgen. Tijdens het traject leerde hij hoe hij mensen meer met zich mee kon krijgen.
  • ‘Tijdens het teamtraject hebben wij het verschil geleerd tussen kritiek en feedback’

    Het belangrijkste dat wij geleerd hebben tijdens een teamtraject is het verschil tussen feedback en kritiek. Met name het inzicht dat feedback net zoveel over de feedbackgever zegt dan over de feedback ontvangen.
  • ‘Kritiek en feedbackvaardigheden als onderdeel van teamtraject’

    Binnen ons team had men de neiging om bij kritiek keihard terug te meppen of juist om ervoor weg te kruipen. Ons leerdoel was om hier anders mee om te gaan. Vooral het inzicht dat kritiek positief is was voor ons een belevenis maar de verdieping kwam toen we ons bewust werden dat negatieve kritiek niets over de inhoud zegt maar meer over de wijze waarop het bij je gebracht wordt.
  • ‘Ik gaf veel te snel ongevraagd advies’

    Men vraagt mij regelmatig om feedback maar ik ben nogal oplossingsgericht en schiet al gauw in de rol van adviseur. Resultaat: men gaat tegen mij in of men doet of men mij niet hoort. Ik dacht vaak: dan bekijken ze het maar terwijl ik nu geleerd heb dat ik de zaken moet bieden die mij gevraagd worden.

feedback geven en ontvangen training 

Leerdoelen persoonlijke ontwikkeling

De Steven heeft een groot aantal persoonlijke leerdoelen voor u uitgewerkt.

Leerdoelen persoonlijke ontwikkeling

Training feedbackvaardigheden

Wilt u een training feedbackvaardigheden volgen? Aarzel niet! Neem meteen contact op.

Training feedbackvaardigheden

Auteur

Dit artikel is geschreven door Jan Stevens.

Jan Stevens


Nieuw in de webshop

Bestel dit Ebook via de webshop! Titel: Jezelf kwijtraken & jezelf hervinden

Ebook jezelf kwijtraken

Meer informatie

Webinar terugkijken: ontdek jouw kwaliteiten en talenten

Wil je de webinar terugkijken over het ontdekken van jouw kwaliteiten en talenten? Onderwerpen:

  • Wat is talent?
  • Wat zijn kernkwaliteiten?
  • Indeling van kwaliteiten
  • Zelfvertrouwen en kwaliteiten
  • Kwaliteiten in de koelkast
  • Jouw kwaliteiten ontdekken

Schrijf je meteen in en na betaling van € 12,50 krijg je meteen toegang.

Webinar kwaliteiten

Meer informatie

Authentiek communiceren

Wil je werken aan jouw communicatie? E-book authentiek communiceren is te bestellen via de webshop!

ebook communicatie

Meer informatie

Onze nieuwsbrief

Ben jij leer- en nieuwsgierig? Meld je dan aan voor onze nieuwsbrief!
Met jouw aanmelding ga je akkoord met onze privacyverklaring en het ontvangen van onze nieuwsbrief. Je kunt je natuurlijk op elk moment weer afmelden.

Wil je onze nieuwsbrief ontvangen?

Op de hoogte blijven van onze nieuwste workshops, webinars of artikelen die wij plaatsen? Abonneer je op onze (gratis) nieuwsbrief!

Telefonisch contact? Heb je vragen? Bel ons op 0528 23 60 30 en vraag naar Monique van Nuil.